Tuesday, June 11, 2013

Misteri Hilangnya 4 bijik Gigi



Pada suatu malam di dalam bilik tidurku, sedang aku tekun menaip report dalam keadaan kaki bersila macam apek (sebab buat keje atas lantai dan gaya duduk gitu baru rasa selesa lagi bergaya. Haha.), tiba-tiba roommate aku mengadu sakit gigi kat aku. Berdasarkan pengalaman pahit aku bersama gigi aku yang buat hal, aku pun buat assumption, “gigi tengah tumbuh kot”. Membe aku pun tanya aku, “dah habis tumbuh ke gigi hang?”. Dah nama pun memory aku kurang meyakinkan sikit, aku pun cakaplah “rasanya dah. Kejap nak kira”. Ape lagi.. Aku pun guna jari aku, kira satu-satu gigi aku sampai habis. Memang nampak agak disgusting sikit. Tapi, aku malas nak bangun pergi mengadap cermin. Padahal tak sampai 1m pun jarak ke cermin. Hehe. Bantai sajalah labu.
Lepas kira, aku pun cakap “total ada 28!eh jap. Nak confirmkan”. Aku pun google bilangan gigi yang patut seorang manusia ada. Papa Google cakap gigi seseorang ada 32 bijik kesemuanya (baca dengan nada macam dalam cerita Dragon Ball waktu cakap “dragon ball ada 7 bijik kesemuanya”.hoho). Aku pun cakap kat membe aku “dia kata ada 32. Tapi apsal aku punye 28 je??hehhh?!” Aku dah start pelik. Membe aku lagilah buat muka pelik. Padahal aku ingat lagi aku pernah sakit gigi sebab gigi tengah tumbuh. And aku yakin yang gigi aku dah habis tumbuh. Aku fikir…Secara logiknya, gigi dah tersusun baik punyerrr. Haritu dah rasa sakit kat atas dengan bawah. Hujung gusi pun nampak dah full kuota, tak boleh nak himpit lagi gigi baru. Macam mana boleh tak cukup ni? Takkanlah gigi aku tak tumbuh lagi 4?

Pikir punye pikir….TIIING! (bunyi lampu mentol macam dalam kartun-kartun tu). petanda aku dah dapat jawapannya.  ”ooohh!kan aku pakai braces dulu. Lagi 4 dah kena cabut!hahahha”. akhirnya, 4 gigi yang terhilang sudah terjawab. Mihmih.

Sekian, terima kasih.
p/s: aku tahu korang pun tengah kira gigi masing-masing kan. Hehe.   

6 comments:

  1. Ingatkan guna alat pengesan kuasa utk cari gigi yg hilang td.Hik3^^

    ReplyDelete
  2. -.-" camne akak boleh lupa detik-detik camtu?

    Saya pun nanti nak pkai braces nanti. Dia cabut 4-4 sekali appoinment ke?

    ReplyDelete
  3. ooo.. pakai braces mmg kene cabut gigi erk?

    ReplyDelete
  4. gigi umai ada 28 jer. dok tunggu bila nak tumbuh tapi tak tumbuh2. nak kata gigi jarang tak da lah. btw salam kenal dah follow blog ni.

    ReplyDelete
  5. cimon: haha. over ler gitu :p
    miss xyz: mngkin sbb akk kureng dri segi memori kot.hehe. xde la. dia cbut sket2
    pink velvet: haah. sbb slalunye pkai braces sbb gigi overcrowded. so kna cabut.nnti x muat gigi dlm mulut kalo tersusun
    damia: ekeke. nnti tumbuh la tu

    ReplyDelete
  6. after baca blog awak ,make me to find a mirror and counting infront of it. ada 28 juga. tapi tak pakai braces. Huhu apakah lagi 4 batang belom tumbuh? hi.hi

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork