Thursday, January 12, 2012

What the worst and the best thing could happen kalau korang dah nekad pergi ke tempat favourite tapi dilarang?

Apa akan jadi and apa kita nak buat kalau parents kita tak bagi kita pergi ke salah satu tempat shopping favourite kita? Adakah kita akan berdegil nak pergi? Merajuk? Atau redha dengan keputusan parents kita? Kalau aku, aku mungkin redha tapi dalam masa sama aku akan berdegil senyap-senyap behind their back. Hehe.aku akan pergi senyap-senyap ke jalan TAR seperti apa yang aku buat this recently.

Minggu lepas, aku mintak izin kat parents aku untuk pergi jalan TAR. Niat di hati nak carik selendang jojet yang sesuai untuk bengkel yang aku akan hadir pada sabtu ni, which is bertemakan merah putih. Untuk upper part, dah ada matching dah. Tapi, untuk the most upper part, specifically, kepala tu yang problem. So, aku pun cakaplah kat parents aku nak pergi jalan TAR. Depa tanya kenapa aku nak pergi sana. Aku pun cakaplah aku saja nak jalan-jalan without telling the truth intention sebenar aku. Sebab kalau bagitahu perkara sebenar, nanti parents aku bising macam ni,


“Buat apa nak carik lagi selendang. Selendang kan dah banyak. Pinjam je umi punya”

Haaa. Terdiam aku. Tak tahu nak jawab apa dah. Mak aku memang ada banyak tudung. banyak mungkin tak berapa sesuai, tapi yang lebih sesuai ialah tons of scarf! Boleh bukak kedai selendang ko tahu tak?! Macam-macam colour wa cakap sama lu. Contohnya, kalau warna biru tu, dari biru cair ke biru pekat skit, ke biru pekat lagi skit, ke biru lebih-lebih pekat lagi.  Now I can see that ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasik. (paham maksud aku?)

Tapi, aku tak nak pakai tudung mak aku sebab tudung bawal. Nanti pakai , muka aku jadi triple innocent. Hell no! ceeewah. Back to the topic, parents aku tak bagi. Aku pun frust tapi dalam masa sama hati dah nekad nak pergi. Bila nekad, setiap hari selendang jojet melayang-layang dalam kepala otak aku. resah gelisah dibuatnya. Selagi aku tak sampai ke jalan TAR, selagi itulah selendang asik muncul dalam ingatan. Huh! Distracting tahu tak?
muka determined nak pergi jalan TAR

Disebabkan terlalu annoying dengan selendang yang asik kejap muncul kejap muncul dalam kepala, aku decide nak pergi jalan TAR, supaya selendang tu clear from my mind! I don’t care. It seems that yesterday is the perfect time untuk merewang. Ngeh. Ngeh. Ngeh. Semalam paling sesuai sebab…. aku takde kerja! 30 minutes before lunch, aku pun berambus dengan selambanya dengan muka berekspresikan innocent, macam takde pape berlaku. Tips yang aku nak bagi, masuk duit and kad touch’n’go siap-siap dalam poket.

“ting tong. Your next destination is masjid jamek.”

Pencarian pun bermula untuk mencarik tudung jojet warna merah. Carik punya carik, aku tersuka tudung jojet warna lain, that is purple, oren and pink. Weee~~~ melayang RM15 and melayang selendang merah. Tak jadilah beli selendang merah. Merah makngah wey! Tak sanggup aku nak pakai. So… apa aku nak pakai untuk bengkel hujung minggu ni?

Patutkah aku stick to the theme tapi outfitnya tak berapa menarik? Or….just break the rules and show your best style? Mana satu?mana satu??!! Tolooooong aku!!!
 muka serius aku tengah bertanya soalan kat korang

4 comments:

  1. Apa kata ko pakai jer bendera Malaysia, lilit2 buat mcm tudung gitu. Sbb dia kan merah putih! Tambah ngn biru + kuning, lg la menawan terus... Ahaks!

    ReplyDelete
  2. bendera malaysia..patriotik gitu..haha

    ReplyDelete
  3. pakai ikut tema tp kreatifkan la sikit :)u know how to do..

    tak pun, sempat lagi kot nak cari selendang tu..

    ReplyDelete
  4. zamri:kalo pkai cmtu,nnti sume org berdiri bila nmpk aku sebab bgi tnda hormat kt bedera msia!ha3!! p/s:x brguna lngsung idea ko.bhoooo
    s.syahirah:haha.terpngaruh dgn org di atas kah?
    yana:u know how to do?bunyi mcm nk puji saya pkar dlm mix match je.hehe.

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork