Thursday, March 10, 2011

CONTEST : PHOTOSHOOT PERCUMA bernilai RM150 anjuran Faridism Photography


CARA2 PENYERTAAN MELALUI BLOG :
1 ) Buat satu entry berkaitan contest ni. ( CONTEST : PHOTOSHOOT PERCUMA bernilai RM150 anjuran Faridism Photography ) & letakkan banner contest di entry dan sidebar anda.
2 ) Dalam entry tu, tulis SEBAB kenapa anda harus dipilih untuk menang PHOTOSHOOT PERCUMA ni. Dan juga, tulis TEMA dan shoot macam mana yang anda nak. Kalau ada contoh gambar lagi bagus. Contoh : Photoshoot couple, potrait, keluarga, kawan ataupun apa2 sahaja :)
3 ) Link kan blog ni dalam entry anda.
4 ) Diwajibkan follow blog ni untuk mendapat tahu updates terbaru tentang contest ni & kalau nak LIKE page Faridism Photography di SINI pun boleh :)
5 ) Tag minimum 3 orang kawan dan make sure kawan anda tahu yang dorang kena tag.
6 ) Tinggalkan link entry contest anda dalam komen dibawah.
CARA PENYERTAAN MELALUI FB ( bagi yang tak ada blog sahaja)
1 ) Buat video berkaitan contest ni yang bertajuk : Contest free photoshoot by Faridism Photography.
2 ) Dalam video tersebut, nyatakan SEBAB kenapa anda harus dipilih untuk menang PHOTOSHOOT PERCUMA ni. Dan juga, nyatakan TEMA dan shoot macam mana yang anda nak. Contoh : Photoshoot couple, potrait, keluarga, kawan ataupun apa2 sahaja :)
3 ) Tagged kan video tersebut ke page fb Faridism Photography di SINI dan sekurang2nya 5 0rang rakan fb anda.
CARA PEMILIHAN PEMENANG
1 ) Entry yang paling kreatif dan dapat undian tertinggi oleh judges akan menang :)
2 ) Bagi yang menang, kami akan pilih lokasi shoot untuk anda. Dan tema ditentukan oleh anda. Tarikh photoshoot jugak ditentukan oleh anda.
3 ) Photoshoot percuma daripada pagi hingga petang.
4 ) Anda akan dapat dvd gambar photoshoot yang telah diedit dan semua gambar photoshoot pada hari berkenaan :) 
TARIKH TUTUP CONTEST :Contest bermula pada 11 Februari 2011 sehingga pukul 12am 1 April 2011.
mula2x, aku nak cakap dulu tema yang macam mane aku nak. untuk "sebab aku yang harus dipilih", itu aku akan ceritakan kemudian. kerana sebab yang aku nak nyatakan tu ade linkage dengan tema yang aku suka dan nak :) ok, here it goes......
TEMA
 gambar di atas ini ialah contoh tema yang aku nak. ape yang aku maksudkan ialah aku nak gambar yang ade unsur fashion, warna warni and alam semula jadi. sebabnye ialah bila ketiga-tiga elemen yang aku cakap tu iaitu fashion, warna-warni and alam semula jadi, bergabung, elemen2x tu dapat menghasilkan gambar yang sangat menarik. based on gambar ni, boleh nampaklah macam model tu tengah peragakan baju yang berwarna-warni, lebih kurang macam nak promote baju jugaklah. so, tema aku memang lebih kurang camtulah. ape yang aku bayangkan ialah aku berpakaian outfit yang berwarna-warni, which is boleh nampak outstanding and nampak lain dari lain (atau kontra) bila berjalan di tengah orang ramai. pastu, bergaya di tengah2x alam semula jadi.pergh! memang superb abes la gambar! bagi aku, alam semula jadi tu amat penting sebab ia dapat mencantikkan gambar. lagipun, bila seseorang yang berpakaian warna-warni dikelilingi pokok2x,it looks very nice and seems like a perfect picture! even kalo seseorang tu kurang mahir bab2x pose, background alam semula jadi dan photographer yang hebat seperti faradism dapat menutup sedikit kelemahan orang tu sebab bila kali pertama orang lain tengok gambar, depa akan terpesona dengan overall gambar dulu..hehe.antara contoh2x gambar lain lagi ialah..
gambar2x di atas ni semuanya menampakkan yang pakaian model tu sangat kontra dengan background yang kehijauan dan kecoklat coklatan itu. i like!! :)

SEBAB AKU HARUS DIPILIH?
sebab pertama.hurm..kalau aku dipilih, ini bermaksud aku boleh pilih tema yang aku nak. kalau based on tema, maknanya aku perlu pakai baju yang berwarna-warni!so, aku harus dipilih sebab pihak faradism tak perlu risau bab-bab pakaian yang aku perlu pakai!sebabnye, aku ada banyak baju and accessories, and insyaAllah aku boleh taja diri sendiri pakaian dan juga accessories yang perlu dipakai. pihak faradism bagitau je kat aku pakaian camne yang korang nak aku pakai. aku boleh godek2x baju-baju yang aku simpan dalam almari. siap matching dengan accessories lagi.hehehe.pelik ke reason aku? tapi itulah reason pertama yang terlintas kat fikiran aku bila baca syarat2x yang faradism nyatakan.huhu.
sebab kedua pulak ada kaitan jugak dengan sebab pertama. sebab kedua ialah faradism dapat mengambil gambar manusia berhijab yang berpakaian penuh warna-warni dan accessories di mana susah untuk korang menjumpai manusia sebegitu rupa di malaysia. kan2x? betul tak? hoho. cuba jalan kat mana2x shopping mall. susah nak nampak perempuan bertudung yang berpakaian warna-warni berat dengan accessories (dah macam pokok krismas lak). susah jugak untuk korang nampak perempuan berhijab yang memakai seluar berwarna contohnya biru terang, purple dan pink terang. jangan riso! aku berani berjalan di tengah orang ramai berpakaian sebegitu rupa.don't worry be happy!
sebab ketiga pulak ialah, bila dah ada gambar lawa, mestilah upload kat segala media yang ada dalam internet ni kan contohnye blog dan facebook. and, tentulah aku akan membuat perkara itu bila upload, membe2x akan tengok and cakap "eh!lawanye gambar ko!sape amik ni?!"
time tu akan cakap "faradism photography la!gambar yang diambik sume superb2x wooo"..haa.lepas tu depa terus akan search kat google "faradism photography". pastu, untuk yang ada blog, depa terus follow&like page faradism kat fb. and maybe ada jugak yang bubuh faradism kat bloglist depa. bila buat camtu, proses mendiscover faradism makin mengembang. dibuatnya kebetulan time tu ada yang perlukan photographer, pastu membe2x aku ni pun kata "cubalah try faradism photography!cantik2x gambar dia amik"
haaa. kan makin berkembang bisnes faradism. bila sesiapa yang dah guna khidmat faradism berpuas hati, depa akan mintak lagi khidmat dari faradism. begitulah impaknya bila aku upload gambar hasil karya faradism. hehe. dan sebab itulah aku harus dipilih.
sekian, terima kasih :)

ORANG YG DI TAG
pu3khaleeda
cekmet
bonieymontycasa

10 comments:

  1. cantik. awesome. gud luck.
    follow u dear.
    thanks 4 dropping by. :)


    http://hanysierra.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. wahhhhh best2
    saya pun suka tema tu sgt best!!!

    gud luck ye!!!

    ReplyDelete
  3. wow!
    xsabar tgu awk menangg hehe

    gud luck dear :D

    ReplyDelete
  4. lawanya . cantik :D

    ada chance ni . goodluck yea :)

    ReplyDelete
  5. ckmet:yup!anda!
    soly,hani: thank u :)
    fya:waa.kita serupa..
    asumira:hrap2x menangla.huhu
    syera:mmg best!
    fathiyah:thank u :)

    ReplyDelete
  6. nk join tp ermm3...xtaw la..hehehehe

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork