Saturday, February 26, 2011

tinggal di Adelaide, buat aku GELISAH!!sebab...

*bila aku gelisah, ape yang aku tulis agak terabur untuk dibaca*
ohoi!!!!..
sedang aku menaip, aku baru je lepas makan nasi goreng sardin bersama ikan masin di rumah. sedap wey!seyes!aku tahu mesti muka korang macam percaya je statement aku. sebenarnya akulah yang masak nasi goreng tu!of course lah sedap! hohoho. takkan nak cakap masakan sendiri tak sedap kan.hehe.. tapi, beginilah hidup orang separa bujang macam aku (aku kata separa sebab dah menggatal nak kawen tapi belum kawen lagi.hoho). kais pagi makan pagi kais petang makan petang. aku sebenarnya nak beli nasi kat bandar tadi, tapi, apakan daya, orang kedai tak nak mengaut keuntungan lebih hari ini. kedai tutup!!huhu.hampeh tol! dah la tak banyak makanan halal kat sini. terpaksa aku menghurung diri yang kekurangan tenaga ini menunggu bas untuk pulang, kemudiannya masak di rumah.
ok, aku sebenarnya nak update mengikut projek yang aku rancang. tapi, siyes aku takde mood. sebabnye fikiran aku bercelaru memikirkan:
Luqman
ayah dia baru je meninggal :( dia sedih, aku bertambah2xlah sedih. sampai sekarang aku still riso keadaan hati dia. dahlah dia rapat dengan arwah ayah dia. adui. kan bagus lau aku masih berada di Malaysia. dapat jugak aku pergi ke rumah dia. tapi, semuanya dah ditentukan. aku dah berada di Adelaide. tapi, semalam sempat jugak aku webcam dengan dia :) tengok dia macam dah okay skit :) harap2x begitulah. tabahkan diri u, ok! ^_^
pencarian rumah semasa
aku tulis Rumah Semasa sebab bunyi macam Gadis Semasa. ngee. takde kaitan pun. saje nak tulis over. aku dan membe2x nak cari rumah untuk kitorang sewa, tapi masih tak jumpe lagi :( sekarang ni memanglah ada rumah. tapi, kami nak berpindah atas alasan peribadi yang aku tak boleh nyatakan di sini.huhu. harap2x kitorang jumpe rumah baru secepat mungkin. janganlah lambat sangat oi! kelas dah nak start dah bulan mac ni. and, actually bukan senang untuk dapatkan rumah. seburuk2x rumah yang macam rupa nak runtuh pun ,ramai yang nak apply untuk sewa. camne kitorang nak dapatkan rumah sewa kalo camni?huwwa!!!ade je manusia yang nak compete dengan kitorang untuk mendapatkan rumah sewa.
kemas barang
disebabkan kami nak berpindah secepat mungkin & orang yang mengganti tempat kitorang di rumah yang sekarang ni dah berpindah ke sini, so ketumpatan orang dalam rumah sekarang ni makin bertambah. sebab tu, aku masih tak unpack lagi baju2x dalam luggage supaya nanti bila dapat rumah, boleh terus blah! (wah!macam tak suke lak duk umah skang ek.mane de wey). tapi! baju2x dalam almari, aku tak kemas lagi!huuu. tu yang aku pening tu. kena pilih few outfits kt almari and selebihnya humban dalam luggage!
p/s:err.aku rase mungkin ade orang perasan yang aku asik cakap perkatan "BAJU".err.aku mengaku aku banyak baju.wuuuu :(
plan jadual harian  
aku rase aku ni banyak berfikirlah. ade je perkara yang bermain dalam fikiran aku ni. nak buat itulah nak buat inilah. tapi, tak terurus!! sebab tu, aku nak plan jadual kehidupan seharianku. walaupun, maybe aku tak dapat laksanakan sepenuhnya mengikut plan aku, tapi aku akan cuba memperbaiki dari sehari ke sehari. aku nak plan exercise di pagi hari sebelum ke kelas. pastu lepas kelas, mane yang tak faham terus tanya cikgu. setiap 3 hari sekali pulak, cuba untuk tulis blog, tempat aku luahkan segalanya. basically, lebih kurang camtulah plan aku.
sekian, time kasih.
time ni kitorang tengah tunggu bas untuk pergi tengok rumah2x baru untuk disewa.sambil tunggu bas, sambil amik gambar. tapi, bile dah abes amik gambar, bas pun tak sampai2x.huhu. tempat tunggu bas & kedai potong rambut, di belah kiri. kalau nak balik rumah, ke kanan.ngee.
oh ya!aku lupe nak letak url dalam gambar.nak cepat punye pasal.

14 comments:

  1. juz chill babe!

    bwu je dtg follow :)

    jengok cni ye(^____^)
    zaty luvlianncezzz

    ReplyDelete
  2. jelesnya tgk org belajar kt oversea nih....teringin juga nak gi sana...

    ReplyDelete
  3. xpe..plan pelan2 shedule anda ok sis..comell je gambo tu..hehe

    ReplyDelete
  4. cantik blog saudari
    heheheh

    ReplyDelete
  5. Waaaaaaaaaaaaa.Suka la header tu!!!!

    Btw,semoga dpt carik rumah dgn cepat lah :D.Amin

    ReplyDelete
  6. thanx for visit my blog...keep in touch ya...btw,nice blog...pinky...i kind of like that colour...hihi

    ReplyDelete
  7. zaty:worait babe!tq2x!! :)
    deq2:pegi ovc ade baik2buruk jugak.msia pn ok ape :)
    sya&krja kosong:macey2x
    farah:baik cikgu!
    safiah:amin jugak&tq!
    maera:aww.kta serupa.thanks jugak visit sini!

    ReplyDelete
  8. yeppey cik ifa...cik sipot usha sni...i'm follow u dear...nice blog..comell...tuan nyer blog..:P

    ReplyDelete
  9. sipot:time kasey ciput cedut!comel sgt name awk!haha
    cintabnga:worait!!brkunjung :)

    ReplyDelete
  10. bestnye blaja kat adelaide... xpernah sampai sana lagi..
    ngehehe...housemaid boleh ka pegi cuti2 sampai adelaide?? adeih! -_-'
    (tgk org lain g blaja aku nak cuti2)
    anyway nice blog here...=)

    ReplyDelete
  11. tls byk2 dik...akak nk baca...haish...dpt baca pon jadila...letak gambar2 skali...hhi...over...

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork