Tuesday, March 13, 2012

Nuvan Kumar Goppu

dalam keadaan kepala kusut sebab mencari artikel untuk assignment yang berkaitan development ni, aku pun rehat sebentar bersama choco drink. sambil mencicah biskut, aku bukaklah email kot-kot Sean dah buat payment untuk Nikon D3100 yang dia interested nak beli. yezzza.. this is the first time aku jual barang secara international and through gumtree. Gumtree ni memang awesome untuk student macam kitorang jumpa barang yang lagi murah dari sepatutnya such as fridge, bla bla bla. So, aku pun decide promote kamera aku kat situ dengan harapan ada orang berminat nak beli. back to the topic, si Sean ni msg aku saying that dia interested tapi dia suruh aku reply ke email dia instead of ke nombor tepon tu (aku tak boleh send ke nombor dia sebab dia buat private). So, here's the conversation between us. boleh baca kat bawah (baca dari bawah ke atas).


untuk first reply, dia kata dia sort of insist nak bayar ke paypal account aku. so, aku assumed dia takut aku tipu dia, which means aku rasa dia memang nak beli DSLR tu. tapi, yang peliknya dia macam tak heran pun dengan price yang aku offer sedangkan dalam gumtree ad tu aku dah tulis kat tepi yang price tu negotiable. aku just pelik je, tak rasa pun instinct 'tak-sedap-hati'. and 2 hari kemudian, ada email mengatakan dia dah buat payment, such as kat bawah.

sekali lagi aku rasa pelik. sebabnya dalam email dari paypal tu cakap yang si Sean tu dah buat payment. aku pun check paypal account aku. weeeeird... dalam account aku, dia still tunjuk pending. aku pun usha balik email dari paypal. somehow, email id dia pelik. korang try la Google search intl.paypal.com.au. aku rasa sedikit pelik. kenapa nama email Sean Thomasson tapi alamat rumah/shipping (confuse aku) dia Nuvan kumar Goppu? it's just too far nak bubuh nickname macam tu. so, aku pun Google Search Navin Kumar Goppu.

It turned out that he is a scammer! dah la memburukkan nama Malaysia! aku rasa nak kerat je tangan dia ni. Grrrrr. now waktu tulis ni, it's all started to make sense. takkanlah mamat tu x tahu harga D3100? alamat dia dari malaysia, takkanlah dia kaya sangat sampai tak negotiate. aku rasa kalau orang kaya, dia terus beli kamera yang mahal nak mapuh-mampuh. so, sentiasalah berhati-hati. tapi, yang peliknya kenapa aku macam takde instinct tak-sedap-hati? uwek!!!~(gedik giler)

p/s: entry yang sungguh harem pants

No comments:

Post a Comment

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork