Wednesday, March 14, 2012

Mamat kacak dan mamat jumpsuit

Still remember entry aku pasal Pertemuan dengan Afiq Muiz? ini sambungannya..


Mood masih lagi di Sungei Wang. Aku masuk satu kedai ni. Kebetulan waktu aku nak masuk this particular kedai, ada sorang mamat ni serlup masuk kedai tu dulu sebelum aku. At first glance, aku nampak kacak betol mamat ni! Muka memang komersial. Then, aku continued pandang dia sebab nak make sure yang dia memang betol-betol kacak mengikut sangkaan aku. Tapi! Bila pandang seseorang dari belakang, korang boleh nampak cara orang tu berjalan kan? Somehow, aku rasa pelik tengok cara dia jalan. Lenggang lenggok dia lain.. nampak macam lenggok mat lembut! OMG! Seriously? Untuk dapatkan kepastian, aku pun masuk kedai tu ikut tempat masuk yang lain. tujuannya supaya aku nampak macam nak usha baju padahal nak make sure tahap kelembutan mamat ni.

Bila belok je, aku bertembung dengan mamat tu. Memang kacak. Style rambut pun memang sesuai dengan dia. Style baju pun smart. Pakai boots. Tapi, sekali dia cakap, terus aku terkedu! Sah lembut! Aku rasa, dalam dunia ni ada dua jenis lelaki lembut. Satu memang lembut sejak dilahirkan. Lagi satu spesis, lembut sebab nak jadi perempuan. So, aku tak pasti mamat ni dalam kategori mana. Aku just berharap dia tak gay. Aku bukannya nak pun kat mamat ni sampaikan aku cakap macam tu. Tapi, sayanglah. Muka dah molek. 
this is what we called...jumpsuit!
Next, waktu aku jalan-jalan, aku masuk satu kedai ni. Nampak macam banyak pakaian yang interesting. Kualiti kain pun not bad. Sementara aku tengah belek-belek baju, datang sorang mamat ni tanya kat salesgirl tu, “ada jumpsuit tak?”. aku pun terus menyampuk, “rasanya takde” (jawapan yang sedikit tidak pasti kot-kot aku tak perasan ada jumpsuit kat situ. Tapi, sekali imbas aku usha barang dalam kedai tu, memang takde jumpsuit). Mamat ni boleh blur-blur and at the same time macam tak percaya cakap aku. Aku tak pasti reaksi dia tu disebabkan tak pasti adakah aku memang tengah cakap kat dia. Ataupun tak percaya cakap aku sebab waktu tu pakaian aku tak fashionable. So, I take no offense la dari this guy. Tapi, aku kecewa sedikitlah sebab even salesgirl tu sendiri tak tahu jumpsuit tu ape. Hellooooo. Kau jual baju kenalah tahu jenis-jenis pakaian tu. Baik suruh aku jadi salesgirl daripada minah ni. -_- 

3 comments:

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork