Tuesday, September 27, 2011

Perempuan free hair vs Perempuan Berhijab

tadi, sedang aku mencarik info untuk assignment aku, tiba-tiba terlintas di fikiran aku untuk bukak blog. bukan ape, saja nak terangkan sedikit mata yang dah separa tutup ni. adoyai! aku scroll, scroll dan scroll through blog yang aku follow and then aku bukak 1 blog bertajuk "Gambar fill in the blank isteri fill in the blank." Aku bukak blog tu pun sebab busy body dengan artis dalam tajuk tu. alah perempuan. biasalah ;P

apa yang penting bila bukak blog seseorang? baca entry dan komen. baca entry sebab nak tahu pandangan blogger tu. baca komen sebab nak tahu pandangan blogger lain pulak. komen untuk entry yang aku baca waktu tu bertulis "pergh! lawa giler bini". aku pun bersetuju dengan komen blogger tu tapi takde lah tahap lawa giler. yang pasti, bini artis tu free hair.

aku pun usha pulak kat google and aku dapati ramai juga yang memuji-muji kecantikan isteri si artis tu. apa yang terlintas dalam kepala hotak aku time tu? kenapa kebanyakan laki yang aku kenal suka perempuan free hair? okay, bukan kebanyakan. tapi majoriti! cantik sangat ke perempuan bila free hair berbanding dengan bila pakai tudung? kenapa mesti nak free hair? mereka ni tak fikir ke yang bila mereka berkahwin dengan perempuan free hair, mereka kena tadah segala dosa yang isteri mereka kumpul disebabkan tayang rambut. tayang rambut pun dah banyak kedosa-dosaan. apatah lagi, bila dicampur baurkan dengan berpakaian seksi yang menampakkan betis, peha, lengan, leher. oh ya! terlupa lagi 1! setiap bulu roma yang ada di kulit pun akan dimasukkan dalam Dosa-list.

perempuan bertudung pun ada yang cantik dan berperibadi cantik jugak. adakah mereka ini lebih pentingkan kecantikan yang seksi berbanding kecantikan yang sopan? tak paham aku. kesal pun ada. tapi, bila difikir-fikirkan balik, okay jugak sebenarnya si artis itu dengan perempuan free hair itu. aku cakap macam itu pun sebab.... perempuan tak berapa nak baik untuk lelaki tak berapa baik. kan?

p/s: kebetulan, tengah try buat post on the spot. okay? or kureng?

18 comments:

  1. betul tu,lelaki baik untuk perempuan baik, dan sebaliknya..tapi ade pulak jenis lelaki nak cari free untuk ubah pompuan tu.. thanx share..

    nanti visit blog sy ea ;)

    ReplyDelete
  2. setuju sgt..mmg majoriti laki suka free hair..yg tu sume x ikhlas dlm menilai

    ReplyDelete
  3. setuju sgt..mmg majoriti laki suka free hair..yg tu sume x ikhlas dlm menilai

    ReplyDelete
  4. Aku rasa ak tau bini sapa... :D Hahaha... :D (Wa kaki gosip maa~~~) Hahaha :D Biar la dye, nak tegur pun ntah la... Tapi yg penting kaum hawa, korang nak nampak cantik kat sapa???

    ReplyDelete
  5. kita akan dapat pasangan yang sama macam kita.for eg,kita x minum arak xkan la boleh nak berkenan kat orang minum kan.awal2 tolak tepi..

    harap dapat pasangan yang boleh bimbing kita :)

    ReplyDelete
  6. ruby:ade btolnya jugak tu tp sgt jarang
    jijiyu:ye le tu pak ostad.
    dya:kan?kan?haha
    izzudin:kaki gosip jugak ey ko ni..nmpk sgt kte follow blog yg same.haha.nk nmpk cntik kat diri sndiri la.haha
    syamimi:go syamimi!!carik yg the best ;P

    ReplyDelete
  7. terpulang pada citarasa masing2. tapi bukan laki lagi suka wanita bertudung ker?

    ReplyDelete
  8. sekarang ni orang lebih menilai kecantikan luaran dari dalaman.lagi seksi lagi cantik..adoii.pelik kan?

    ReplyDelete
  9. sebenaye suke tgok yg free hair tp ble kawin nnt nk yg betdung..

    ReplyDelete
  10. tq adik ifa...entry ifa juga bagus...:)

    ReplyDelete
  11. ainie:kalo dri segi knyataannya,raseny lg suka pd nafsu iaitu free hair. :)
    liza:trlalu terikut2 dgn dunia kot
    famen:kesianlah yg kt free hair.haha
    shima:macey :)

    ReplyDelete
  12. best entry nie.. tak taulah.. mungkin mata lelaki kate: "owh.. free hair.. cantiknyeeee".. berbanding "owhhh.. bertudunggg.. cantiknyeee".. depends.. majoriti maybe.. not majoriti pun maybe.. hehehe..konfius! hahah

    ReplyDelete
  13. suka perempuan free hair,suka yang rambut hitam tapi tak suka perempuan rambut karat,dan saya tak tertarik dengan perempuan tudung.

    ReplyDelete
  14. ape dunia nak kiamat??ok la tu
    perempuan lebih ramai dari lelaki
    lebih banyak pilihan taste lelaki nk perempuan mana satu

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork