Wednesday, October 27, 2010

AKU cuak seyh..tapi,tak jugak,.apekah?

"what's ur name? how'ld are you?do you know my name?would you like me to tell you something?did you know where i come from?you want to know something?i love you, no offense.i love you..!"
(sila baca dialog kt atas ni dgn nada psycho)
wuuuu.tak boleh belah tol hari ni.ayat2x kat atas ni still berpusing-pusing kat pale otak aku.mane taknye.tadi aku dgn membe aku pegi inspect rumah sewa (nak pindah rumah) kat propspect.lepas habes usha rumah tu, kitorang pun pegi ar tunggu kat bus stop.tengah2x sebuk borak2x dgn happynye sambil tunggu bas, tetiba je ade mamat salleh dlm 40an dtg dekat kitorang.kitorang dah cuak abes dah!aku terpikir 
"ape la agaknye dia nak cakap ni.jgnlah nak debate2x
dgn kitorang pasal agama kat sini.naye beb..naye.".
aku dgn membe aku xtaw nak buat apa.dah la org kat sane tak semuanya suke islam.uish..seraaam.kitorang pun layannn~~ je la.nak lari pun, takut die kejar.kalau buat xtahu, kang x pasal2x ade benda pelik yg mamat ni nak nak buat.huuu."tolonglah bas.tolong ar cepat2 skit sampai".kitorang punye lah berharap bas dtg cpt.bile mende2 camni berlaku, 5 minit pun mcm rase setengah jam je.huwaa~~.bile ade bas,
"not in service pulak!!aduy.naseb2x."
naseb baik la time tu ade membe.kalau lah aku sorang, memang naya layan mamat gilak ni!after layan mamat tu (sampai aku pun terpsycho) selama 20 minit, barulah bas dtg..fuh!kitorang terus blah cepat2x!!naseb baik dia tak ikut naik bas.pergh!lega!no more orang gilak!terus kitorang decide xnak amik rumah kat situ.
Alang2x hal ni dah jadi, aku nak citer jugak la pasal hal lain.kalau nak tahu, mende yg paling aku cuak bila duk kat negara orang ni ialah mat salleh yg benci dgn agama Islam. kalau yg nak berdakwah tu, ok la lagi.sebab kebanyakan yg nak promote (dah mcm nak jual produk lak.huhu.) agama diorang ni, orang tua.so, selalunya diorang cakap baik2x.diorang tak tengking2x or ludah ke hape.rase macam kesian je tgk makcik pakcik ni.dah la jalan pun slow.hehe.kalau mat salleh muda, lagi la aku x risau langsung!.sebab depa lagi dah biasa dgn orang asing ni.so, depa x kesah pun korang agama ape.
but, still ade jugak certain ppl yg xske.anyway...
"u guys are cool!!!"
ade sekali tu, aku and membe2x aku pergi beach kat Glenelg.then bile time maghrib, kitorang pergi je la solat kat tepi building kan (dah tentu xde surau.buat port sendiri ar). time tengah tunggu turn solat (tunggu turn sbb pinjam2 telekung.thanks juju!he2x.), ade la sorang mamat salleh ni sambil lalu depan kitorang dia cakap
"your god is dead!your god is dead!"
dalam hati aku time tu terus je terlintas 
"pale hotak ko!!!aku x kaco ko , ko nak kaco 
hidup kitorang pulak.kampit punye mamat!!"
ape lagi.kitorang sume pandang sleck ar!bengang gile aku time tu.rase macam nak cucuk je mulut dia dgn batang satay!biar bisu terus! bengang...dah la ketot!ade bran nak ckp kat kitorang cmtu..sabar ifa..sabar..tapi, papepun, tu la yg korang akan alami kalau duduk kat negara mat salleh.xpe..korang rilek je..kadang2x je mende2x camtu berlaku.ade je ramai mat salleh yg baik2x. just think +ve!!!  :)

6 comments:

  1. uiii. kuatkan diri anda ya? biasalah, orang macam2 ragamnya. Good luck in whatever you do, okay? :)

    ReplyDelete
  2. hmmm, bak kata pepatah, masuk kandang kambing mengembek..ehehehe...tp yg pnting niat kita dan jgn lupakan agama kita.

    ReplyDelete
  3. honeybee:yeah!kuat smgt!malaysia boleh!!hehe.tq for the advice :)
    as:yup2x!!btul tu..truskan brjuang.!aja2x fighting! :)

    ReplyDelete
  4. uih..memang cuak...

    itu la cabaran yg paling gerun kalau belajar kat tempat orang kan??

    gud luck!!

    ReplyDelete
  5. buruknya perangai dorang tu, i.c pun takde nak maki hamun agama orang lain pula..

    ReplyDelete
  6. zuhaiza:huhu.kenalah hadapinya.nway,thanks for the wish!! :)
    zezebel:tu la pasal.tp xsume..rileeeks.hehe

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork