Sunday, March 4, 2012

are you a professional photographer?

tadi aku and membe-membe aku bawak mak aku pergi Carrick Hill. waktu tu tengahari. aku risau jugak photshoot waktu matahari terik, nanti susah nak setting. tapi, esok aku kelas pagi so wa redah je la beb! bantaaai!! kat sana, waktu tu, aku tengah setting kamera la. guna DSLR kenalah guna manual. kalau guna automatik, my opinion personal, aku rasa seriously not worth to buy kamera tu. so, depan aku ni, membe-membe and mak aku dah siap ambik kedudukan masing-masing. sambil setting tu, and sambil dengar diorang menyatakan cadangan pose-pose yang awesome, aku siap bagi arahan lagi kat diorang untuk pose macam mana. tengah setting tu, tiba-tiba je ade pekerja yang jaga kawasan Carrick Hill tu datang, and then tanya aku,
"are you a professional photographer?"

mula-mula macam blur jugak. apesal dia tiba-tiba tanya. dia nak hire aku untuk wedding anak dia ke? hahaha. obviously la tak. saje nak perasan. okay ape perasan. kot-kot perasan tu suatu hari nanti jadi kenyataan. mana nak tau kan? ehem-ehem. one more thing, dia tanya macam tu sebab aku pakai dslr. mungkin dia tak tahu sangat yang kalau kat malaysia, budak tadika pun pakai dslr (serius, aku tak tipu. aku pernah nampak budak tadika ambikkan gambar mak dia. aku tak tahulah kot-kot itu dslr mak dia ke. itu aku tak pasti.). korang boleh faham tak maksud aku? huhu. back to the topic, aku dan lain-lain pun jawab lah,
"no. no. we're just taking pictures"
itu je kitorang mampu jawab. and then dia tanya lagi,
"so, it's just a family photoshoot?"
kitorang pun jawab lagi,
"yup. just taking random pictures.ehehe".
bila rasa macam awkward, memang setiap jawapan yang diberi diakhiri dengan "hehe". aku pun tak tahu kenapa. nak hilangkan keakwardness kot. anyway, ada banyak gileeeeer gambar dalam memory card aku ni. insyaAllah aku akan post kat blog. tapi, kali ni bukan jpg. tapi, lain sikit. lain sikiiiiiiit je. hehehe.

parody:Aidilfitri

9 comments:

  1. nice.. cmne nak wat gambar bergerak2x tu?

    ReplyDelete
  2. i have deleted my previous blog.come visit and be my first follower! tq :)

    ReplyDelete
  3. myra:mestilah.hahaha
    syira:thank u :)
    eyah:itu pkai gif :)
    azza:oh i see..have fun blogging!!

    ReplyDelete
  4. eh, mcm pro photographer! *ayat kipas... ahaks3x.
    suka tgk gerak2. :)

    ReplyDelete
  5. riri:aaamin!!!!!suka tgk gerak2?sbb ko ske la aku buat gmbr gerak2!kiddin!!

    ReplyDelete
  6. wahahaha! aku tau ko ter-inspired from post aku pasal Coco Rocha tu kot. gambar gerak2.
    *riri? mcm nama rihanna la plaks...ahaks3x! :P

    ReplyDelete
  7. duuuh...ak yg tgk gmbr tu dlu before ko post.bhooooo

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork