Monday, February 6, 2012

Advantage jadi kurus

Sometimes bila usha artis perempuan especially with curvy body terpampang besar-besar dalam skrin tv Sony, rasa terpegun ada. Sedikit jealous pun ada. Terpegun sebab body diorang cantik. Besides gene-big-breast-and-big-hip, workout pun penting untuk maintain a curvaceous body. And I know, berapa banyak sengsara and effort yang diorang kena buat everyday untuk dapatkan that kind of body. Chop! Aku terpegun & jealous sebab rasa nak body macam diorang. Bukan sebab ada rasa berlainan dalam diri (tu maksudnya lesbo, dan aku tak lesbo. Agaga~). Wa tak main la suka kat manusia yang dada benjol. Aku suka manusia berdada leper aka lelaki. Haha (lain macam pulak bunyinya).

Then, aku fikir pulak. If I have that kind of body, aku kena beli pakaian yang 1 atau 2kali lebih besar dari saiz aku sekarang. Maybe saiz L or maybe XL so that baju yang aku pakai tu nampak loose dan bukan macam sarung nangka. Aku bukan mat salleh yang boleh pakai fit-fit ketat-ketat untuk tunjuk betapa curveynya body. Aku ialah umat islam berjantina perempuan yang wajib memakai pakaian yang tidak ketat dan berbenjol. That means, baju ketat untuk dipakai keluar rumah tidak sepatutnya ada dalam almari.



So, mana aku nak carik baju saiz besar yang cantik? Di tempat sama aku beli pakaian aku aka di Times Square (itu tempat favourite aku)? Teeet!! So far yang aku tahu, Times Square banyak jual baju free size. And usually free size means size macam aku! Lebih kurang S to M. kalau saiz besar pun, yang aku tahu available di kedai online, di kedai baju muslimah dan di kedai-kedai yang mempunyai ranges of different sizes.  masalahnya, aku suka style-style baju di Times Square. Besides, harganya affordable. That’s the most important thing for me. Lawa and at the same time affordable. Aku rasa aku agak kaki shopping, maka, 2 ciri tu mesti ada sebelum aku decide nak beli sesuatu.

Memikirkan aku terpaksa sacrifice untuk tidak memakai style-pakaian-yang-aku-suka dengan harga yang affordable, terpaksa pakai baju muslimah yang mostly designnya aku kurang minat dan kainnya yang kurang menarik minat aku, terpaksa usha banyak kedai online dan kurang pasti kain pakaian yang dijual tu best atau tidak untuk dipakai, terpaksa masuk ke kedai yang aku tak mahu masuk sebab harganya, terpaksa maybe buat tailor-made sebab nak style pakaian yang aku nak aka spend more money on tailor-made-clothes…… aku tak jadi nak berusaha dapatkan body macam artis-artis tu.

Lagi better aku maintain size sekarang. Yang penting, sihat dan tak buncit ^_^ besides, nak jadi lawa tak semestinya kena ada body yang lawa. Budi pekerti pun penting. Hoho. Kepada gadis-gadis kurus di luar sana dan jugak gadis yang suka beli barang di Times Square, let’s embrace our body dan terima diri seadanya. Ho yeaaah!!

p/s: entry ni macam biased kepada gegirl kurus je. ;P

9 comments:

  1. taknak komen psl entry ni tapi nak ckp header blog ni cantik..hihi..

    ReplyDelete
  2. Salam, thank you for your comment in my blog.

    Xo, The Hijaber's Index

    ReplyDelete
  3. hoho cantik header cik ifa..sejuk mata tengok.

    ReplyDelete
  4. fuhyooo, style gila header dia :) terbaikk ^^

    ReplyDelete
  5. fuhyooo, style gila header dia :) terbaikk ^^

    ReplyDelete
  6. ifa athirah thanks..letak saya dlm list blog awk..ee terharu gila.thanks!!

    ReplyDelete
  7. Ya.Seksa tau berbadan besar,berpeha besar.Tapi ada hikmah disebalik kejadian Allah SWT tu.Kenapa badan kita Allah bagi kurang sempurna,mungkin sebab Allah tahu kalau badan kita cantik nanti kita pakai seksi2 (Biasanya tu lah kata2 semangat untuk diri ni.Wuhuhu.saje share,sbb nanti boleh guna utk motivate org yg berbadan besaqqq.eheh)

    ReplyDelete
  8. jijiyu&nikisa:macey macey..
    hajjar:welcome
    s.syahirah:thank u kt awk jugak!! ^_^
    sibdkrobot:style mcm owner blog ni kn?hahaha
    safiah:haha.btol tu.pikir mcm tu lg bagus!

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork