Sunday, December 25, 2011

Why You should Tag along your BOYfriend when you go for shopping

Antara perkara yang aku takkan bawak kaum lelaki together dengan aku ialah bila teman aku shopping. You know why? Sebab aku tak rasa kaum laki akan tahan teman apa-apa spesis perempuan shopping (mak nyah tak dikira ar). Tak kiralah laki tu membe korang ke. bapak korang ke. Teman tapi mesra korang ke. Kalau atuk, lagilah enggak bisa. Capek sih!! Korang bayangkanlah perempuan ni majoritynya kaki shopping. Asal nampak benda cantik sikit je, bawak pergi kaunter.  Asal sale je, semua nak kaut bawak pergi kaunter. Aku pulak tergolong dalam kumpulan manusia yang suka shopping. Ngee~. Tapi aku bukan kategori shopaholic. Kalau dalam pyramid pembeli, aku bawah lagi dari shopaholic. tengah-tengah la.

Dalam banyak-banyak tempat, of course tempat shopping favourite aku would be di Times Square (TS) lorh. Harga affordable. Design up to date and not so bad, walaupun ada sesetengah design yang aku nampak buatkan aku tak sengaja terbuat muka annoying sebab design tu tak make sense langsung. Dalam kata pendeknya, huduh siot! Anyway, cubalah campak aku kat TS. insyaAllah aku boleh survive berbekalkan wang yang cukup. Macam-macam boleh beli kat TS tu. Blouse, kemeja, dress pendek, maxi dress, belt macam-macam colour, tapered pants, necklace, gelang, cincin, singlet, bra, spender, sticker selebriti korea, jajan, makanan, tiket wayang, urut-urut, masuk rumah hantu, bla bla bla.

When there is a lot of clothes yang murah and cantik-cantik, sangat susah untuk menahan diri daripada target untuk tak beli lebih dari 5 helai. Dugaaan~~~. So, for the first time, aku try bawak Luqman teman aku shopping! Mula-mula aku ingatkan nak tengok tahap kesabaran dia ikut aku masuk setiap kedai. Saja nak pedajal balak sendiri. Hua3!! Tapi, nampaknya nak testing kesabaran tu bertukar jadi mintak tolong Luqman tapis baju aku. Tapis bukan je dari segi seksi ke tak. Malah, dari segi tahap kemengarutan baju tu and jugak tolong aku fokus kat target aku.

Aku cakap mengarut sebab aku kadang-kadang akan tersuka baju yang mengarut. I mean yang tak berapa nak praktikal dan kalau pakai baju tu untuk second time, rasa nak campak je la, if you know what I mean. Aku cakap focus kat target pulak sebab aku selalu lari dari target aku!! Aku dah cakap awal-awal kat Luqman yang aku nak beli blouse or kemeja lengan panjang pulak. Sebab lagi senang untuk perempuan hijab macam aku. Lagi praktikal. Tak banyak lapis. Tapi, bila sampai je TS, dress or baju sleeveless yang nampak lawa tu, buat aku rasa geraaaam je nak beli. Aku belek pakaian tu few times and tanya Luqman sama ada cantik ke tak. And setiap soalan aku dibalas dengan jawapan “kata nak beli lengan panjang. Lagi senang” oleh Luqman. Tak pasal-pasal aku tak jadi beli.  Fuuuh.. nasib baik.

So, apa conclusionnya? Bawak lah jejaka korang teman korang pegi shopping. Walaupun kaki diorang mungkin longlai gemalai lepas teman korang shopping, but, benefitnya, korang dapat beli baju yang memang confirm cantik and bukannya cantik-at-first-sight je, and paling penting sekali korang beli less not more sebab fokus pada target korang.
p/s: takde idea

1 comment:

  1. PENCINTA FASHIONS & HANDBAGS!
    Lawati kami di:
    http://mrsladysstylo.blogspot.com/

    TQVM (:

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork