Tuesday, July 12, 2011

Kalau takde semangat, carilah semangat! :)

bila dah lama tak update, mood menulis mesti akan merundum, tak kiralah sedikit atau banyak. bila dah lama tak blogwalking, mood menulis aku juga boleh tereffect. aku blogwalking bukannya semata-mata untuk naikkan trafik blog. malahan, secara tak langsung dapat menaikkan semangat dan memberi inspirasi kat aku untuk menulis. maklumlah...bila blogwalking, aku dapat melihat usaha setiap blogger dalam menarik followers. depa berusaha untuk sentiasa menghasilkan entry yang menarik dan berinformasi. kan2x? betul tak kata-kata aku? so, kalau depa pun berusaha, aku pun secara tak langsung dapat tempias semangat diorang tu la. lagipun, selama ini, aku menulis bila aku dapat idea dan keinginan menulis aku tengah membuak-buak. hohoho.

untuk pengetahuan korang, aku pernah cakap kan nak bukak online shop? mula-mula, semangat tu ada. stok baju pun ada. tapi, bila lama-lama, bila banyak pulak problemnya dalam proses nak bukak kedai online, tetiba aku rasa sedikit malas. tetiba aku rasa adakah kedai aku akan mendapat sambutan. kadang-kadang, aku dah malas nak buat promosi, tak kiralah dari segi promote blog sendiri atau pun kedai online. tired of always promoting..promoting..and promoting.. macam kena ada komitmen yang korang perlu tumpukan 2 jam kat blog setiap hari.

tapi kan, segala kemalasan, ketiadaan mood aku semakin hilang apabila.... pagi tadi, aku bukak facebook. and then, entah macam mana rasa nak bukak Eightdesigns Boutique fanpage. bila aku usha wall post dia, aku rasa semangat aku telah kembali. aku pun tak tahu apa yang Eightdesigns buat sampai dapat mengeffect sedikit semangat aku. entah. macam tetiba je ada semangat.... semangat untuk menulis blog. semangat untuk bukak kedai online dan sentiasa berusaha agar dapat menarik lebih ramai pelanggan... dan berusaha supaya kedai aku dikenali ramai.

and now, semangat menulis telah kembali, tapi tak banyak mana lah. baru separuh je semangat datang. muehehe. yang selebihnya mungkin datang bila internet laju, ataupun bila aku dah berada di Aussie. hoho. so, apa yang penting bila korang melakukan sesuatu ialah...sentiasa ada PERSEVERANCE dalam diri.!! dengan perseverance, korang akan sentiasa determined melakukan sesuatu, walaupun korang kadangkala penat and kadangkala give up nak teruskan.

p/s: entry tunggang terbalik skit. sorry dah lama tak update! i'm not a good blogger :(

3 comments:

  1. either me...im not a blogger too... btol 2..bile kekadang lame xupdate.. susah nk cari idea..n kdg rase jemu pun ade...mcm2 la~

    ReplyDelete
  2. patot le aku rasa cam tunggang je bace ntry ko

    ReplyDelete
  3. bkn ke kamu dh labur byk duit utk kedai on9? nk wat akaun on9 lgi,beli stok lgi dn lain2..jdi,x kn nk giveup?keep it up gurl

    ReplyDelete

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork